Winkelwagen

Ma-vr 08:00 tot 17:00
Zaterdag 10:00 tot 15:00

Retourneren V2

Retourneren

Alle informatie omtrent het retourproces bij Letsleds.

Doos van Letsleds.nl

Soms komt het wel eens voor dat je (een gedeelte van) een bestelling wilt retourneren. We vertellen je hier graag meer over. Zo heb je bij Letsleds.nl de mogelijkheid om jouw bestelling tot wel 28 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden te annuleren. Als je de bestelling eenmaal hebt opgegeven voor retour, heb je nog eens 14 dagen om de bestelling te retourneren. Zo heb je in totaal maar liefst 42 dagen om aan de retour te voldoen.

Bij goedkeuring van de retour ontvang je het volledige orderbedrag terug. Enkel de kosten voor het retourneren van de bestelling naar Letsleds zijn voor eigen rekening. Hierbij verwijzen wij je graag naar onze algemene voorwaarden. Hier kun je meer lezen over de regels waar wij naar handelen.

Heb je meerdere bestellingen die je (deels) wilt retourneren?
Maak je dan geen zorgen, want je kunt meerdere bestellingen onder slechts een label terugsturen. Zorg er in dat geval wel voor dat je voor elke bestelling een pakbon meestuurt, zodat wij weten welke bestellingen allemaal retour komen.

Wat als er sprake is van een defect product of een verkeerde levering?
Dan raden wij je aan om contact op te nemen via de mail. Daarnaast is het handig om het bestelnummer en beeldmateriaal van het probleem mee te sturen. 

Let op! Om jouw retour goed te kunnen verwerken, moet de pakbon meegestuurd worden met de retourzending.

Voorwaarden retourneren

  • Bij Letsleds is het mogelijk om producten tot wel 28 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te annuleren. Echter geldt hierbij wel de verplichting om, na het aanvragen van een retour, het product binnen 14 dagen na de aanvraag te retourneren. Zo beschik je over maximaal 42 dagen om het product te retourneren.
  • Als je een pakket retourneert, dan raden we je aan vooraf te controleren of het geheel compleet is. Denk hierbij aan zaken als de handleiding, losse schroefjes of beschermend materiaal als de verpakking. Het pakket dient immers compleet te zijn bij terugkomst, om afkeuring te voorkomen.
  • Zorg ervoor zowel het product als de verpakking onbeschadigd retour wordt gestuurd. Je hebt natuurlijk alsnog de kans om het product te proberen, maar we raden je van harte aan om dit veilig en verantwoord te doen. Bij eventuele schade kan het product worden afgekeurd.
  • Zorg ervoor dat je via het portaal aangeeft waarom een pakket retour komt. Zo weten wij wat er precies aan de hand is met de betreffende producten en kunnen wij naar behoren handelen.
  • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. 

Het proces omtrent retourneren

Het retourneren van producten of een complete bestelling is gemakkelijk te regelen bij Letsleds. Wij hanteren namelijk een duidelijk en laagdrempelig proces, zodat beide partijen gemakkelijk te werk kunnen gaan. Zo komt het pakket altijd goed terecht en ontstaan er geen onduidelijkheden omtrent het retourproces.

Echter zijn er wel een aantal regels waar je aan moet voldoen. Deze zijn als volgt:

Let op het retourtermijn

Aangezien we hier met elektronica werken, ben je in sommige gevallen ook afhankelijk van de elektricien. Daarom hanteren wij een aanvraag termijn van 28 dagen, zodat je genoeg ruimte hebt om jouw bestelling te testen.

Daarnaast kun je, nadat je de aanvraag hebt ingediend, het pakket binnen 14 dagen retourneren. Dan nemen wij het pakket vervolgens in behandeling.

Zorg ervoor dat het pakket zonder schade retour komt

We doen ons uiterste best om een zo goed mogelijke winkelervaring te kunnen bieden, iets waar de kwaliteit en staat van onze producten ook een grote rol bij speelt. 

Daarom moeten pakketen die retour komen altijd compleet zijn en in een nieuwstaat verkeren. Zorg er dus voor dat je voorzichtig omgaat met het product om zaken als krassen, geknipte kabels of gebroken glaasjes te voorkomen.

Waarom stuur je het pakket retour?

Om het retourproces zo makkelijk mogelijk te maken, is het altijd goed om te weten waarom een pakket retour komt.

Bij het aanmelden van een retour voor het portaal krijg je de mogelijkheid om zelf aan te geven waarom een pakket retour komt. Daarom vragen wij je graag om gebruik te maken van deze mogelijkheid, zodat we meteen aan de slag kunnen met jouw retour!

Maatwerk of projectmatige bestellingen kunnen niet retour

Vanwege de aard van deze bestellingen is het helaas niet mogelijk om deze bestellingen te retourneren.

Een retour aanvragen via het retourportaal

Een retour aanvragen bij Letsleds is appeltje eitje dankzij het onderstaande portaal. Hier kun je jouw retour tot in detail opzetten, zodat wij precies weten wat er moet gebeuren als het pakket eenmaal retour komt. 

Het enige wat je nodig hebt zijn de gegevens op de meegeleverde pakbon, zodat je alles gegevens nauwkeurig kunt invullen. Zo is jouw retour binnen mum van tijd afgerond en klaar om verzonden te worden!

Garantiebepaling

Ieder artikel binnen ons assortiment heeft een garantieperiode van 24 maanden. Indien je een defect product hebt en aanspraak wilt doen op de garantieregeling, neem dan contact op met Letsleds.

Hiervoor raden wij je aan om een mailtje te sturen naar info@letsleds.nl onder vermelding van het bestelnummer. Hierbij is het ook raadzaam om zoveel mogelijk informatie over jouw ervaring met het product te vermelden, zodat wij meteen aan de slag kunnen.

De waardering van www.letsleds.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.2/10 gebaseerd op 9491 reviews.