Ma-vr 08:00 tot 20:30
Zaterdag 10:00 tot 15:00

Krijg je geen toestel gevonden?

We hebben wel eens gehoord dat het een klant niet is gelukt om een toestel te vinden. Dit kan een paar oorzaken hebben. We duiken hier graag verder in zodat jouw Novo lampen of dimmers netjes naar behoren werken.

Wi-Fi inschakelen

Als eerste is het belangrijk met het koppelen van je lampen of dimmer aan de app dat je op het Wi-Fi netwerk bij jou thuis zit. Zit je op het normale mobiele netwerk dan moet je even Wi-Fi aanzetten op je telefoon.

Wi-Fi netwerk

Niet elk Wi-Fi netwerk is direct geschikt voor slimme verlichting. In veel nieuwe internetrouters zie je dat de router zelf zijn instellingen dynamisch bepaalt. In technische termen; hij schakelt uit zichzelf tussen 2.4Ghz en 5Ghz. Slimme verlichting werkt alleen via 2.4Ghz. Deze instelling moet je dus uitzetten.

Dit is een best technisch verhaal, maar de nummer één oorzaak voor het niet kunnen vinden van je slimme apparaten. In sommige gevallen kun je dit zelf uitzetten, maar meestal moet je internet provider dit voor je regelen. Wij adviseren dus om hen even te bellen met het verzoek om jouw router alleen op 2.4Ghz (je spreekt het uit als: 2.4 Gigahertz) in te stellen.

Vaak kunnen zij dit vanaf afstand regelen.

Novo product resetten

Staat het Wi-Fi aan op je telefoon? En weet je 100% zeker dat het thuisnetwerk op 2.4Ghz zit? Dan kan het zijn dat je Novo product misschien nog gekoppeld is. Dit komt echter zelden voor. Alle Novo producten worden namelijk uitgebreid getest alvorens ze verzonden worden. Het komt wel eens voor dat ze dan vergeten zijn om het weer in fabrieksinstellingen te zetten.

Bij de Micro dimmer kun je ‘m heel gemakkelijk resetten door de reset knop 10 seconden ingedrukt te houden. Bij de Novo muurdimmer heb je simpelweg een reset knop op de dimmer zelf die je 5 seconden ingedrukt mag houden. Bij de Novo lampjes kun je de lamp 5x op en af van het stroom halen om het te resetten.

Het juiste product in de Novo app kiezen

Wanneer je jouw Novo product koppelt in de app doe je dit als volgt; je klikt rechtsboven in op het blauwe plusje “+”. Vervolgens kies je het product wat je wilt koppelen. Deze tweede stap gaat vaak mis.

De micro dimmer: Kies links voor Electra en vervolgens voor de optie Schakelaar (Wi-Fi)

De Novo muurdimmer: Kies links voor Verlichting en vervolgens voor de optie Verlichting (Wi-Fi)

Slimme lampen, stopcontacten, spots, etc: Kies voor Verlichting en vervolgens voor de optie Verlichting (Wi-Fi)

Conclusie

Het is niet prettig als het instellen van je Novo producten niet in één keer lukt. Onze ervaring is echter altijd dat het één van bovenstaande punten is. De nummer één oorzaak blijft dat het Wi-Fi netwerk niet goed staat ingesteld. Ons advies is om daar dus even te beginnen.

De waardering van www.letsleds.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.2/10 gebaseerd op 11586 reviews.
Klantenservice Letsleds

Heb je een vraag?

Bel ons gerust op.

Ma-vr 08:00 tot 20:30
Zaterdag 10:00 tot 15:00

Of mail ons